Què són els
delegats/des de classe?
El delegat/ada de
classe és un pare, mare o tutor que s’ofereix de forma voluntària
a exercir el paper d'enllaç entre les famílies de la seva classe, l’escola i l'AMPA. Representa les famílies del seu curs i manté un
contacte freqüent amb elles, donant i rebent informació.
Què poden fer
els delegats i delegades de classe?
- Mantenir una comunicació directa per traspassar la informació rellevant de l'escola (circulars, per exemple) i potenciar la participació en la dinàmica del centre de totes les famílies.
- Informar els pares i mares de la seva classe d’aquells aspectes que es considerin d’interès des de l’AMPA, i fer els recordatoris oportuns de les Assemblees, reunions...
- Donar suport a les activitats de classe, de cicle o de centre que es vagin planificant. Motivar i dinamitzar els pares i mares i afavorir que participin en activitats organitzades per l'escola, AMPA o les famílies.
- Fer d’enllaç entre la classe i les famílies per tal de resoldre temes comuns i canalitzar els suggeriments que puguin sortir. Fer arribar els dubtes, necessitats i interessos generals dels pares i mares de la classe cap a l’escola.
- Col·laborar amb l’AMPA, si és possible, en aquells projectes on es requereixi d’ajuda. Donar suport intentant implicar a les famílies del seu grup a les diferents comissions i canalitzar les demandes que des d’aquestes es puguin fer. Traslladar propostes, problemes i queixes a la junta de l’AMPA.
- Acollir les famílies nouvingudes a l’escola i ajudar-les a integrar-se en la comunitat educativa, vetllant especialment per les famílies amb més dificultats d’integració per raó de llengua, cultura o altres.
- Fomentar la bona relació entre les famílies. Reconduir les converses que es generin, via mail o via whatsapp, si aquestes agafen un to que no és l’adequat.
Llavors,
el que no fan és...
- No han d’intervenir en la relació personal d’un alumne i/o dels seus familiars amb el tutor i/o la direcció del centre.
- No han de plantejar un problema o una queixa directament a la direcció del centre i/o al Consell escolar sense prèviament haver contrastat la informació o bé, una vegada contrastada la informació, posar-ho en coneixement a la junta de l’AMPA.
- No han d'intervenir en qüestions pedagògiques dels mestres que, en tot cas, seran tractades allà on correspongui.
- No han d'intervenir, en cas de conflicte, entre la família afectada i el/la mestra i/o equip educatiu, ni fer de mitjancer o mediador.
Com podem comunicar-nos amb el delegat/ada de la nostra classe?
Un cop escollit el delegat/ada, es posarà en contacte amb les famílies de la classe, presentant-se i donant les seves dades de contacte per tal que tot el grup-classe conegui i sàpiga a qui dirigir-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada